انواع ایمپلنت دندان، پروتز دندان نگهدارنده ایمپلنت

آیا یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید؟ آیا می‌خواهید یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان‌های خود پیدا کنید... در این نوشته سه نوع ایمپلنت دندان را که می‌توانید برای بازگرداندن لبخندتان دریافت کنید، معرفی می‌کنیم.


ابتدا اجازه بدهید با یک پیشینه مختصر شروع کنیم…


 


کاشت ایمپلنت دندان چیست؟


ایمپلنت دندانی یک ستون کوچک و تیتانیومی (پیچ) است که از طریق جراحی در استخوان فک شما زیر خط لثه قرار می‌گیرد. این پست با استخوان فک شما ترکیب می‌شود و پایه‌ای پایدار برای ترمیم دندان شما ایجاد می‌کند.


پست ایمپلنت دندان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته شما است. نه تنها مانند یک ریشه با استخوان شما ترکیب می‌شود، بلکه ساختار استخوان شما را نیز تحریک کرده و حفظ می‌کند.


به حالت عادی، فقط یک تاج منفرد جایگزین دندان خراب شده می‌کنند. اما ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند چندین دندان از دست رفته را با بریج و حتی پروتزهای ایمن پشتیبانی کنند.


با مراقبت مناسب، ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند. ایمپلنت‌های دندانی میزان موفقیت ۹۵ درصدی دارند.


به همین دلیل، و مزایای فراوان آن، ایمپلنت‌های دندانی به طور گسترده به عنوان توصیه اول برای جایگزینی دائمی دندان های از دست رفته شناخته می‌شوند.


بنابراین، کدام نوع ایمپلنت دندان برای شما بهترین است؟


سه نوع مختلف ایمپلنت دندان وجود دارد که در این نوشته دندان مصنوعی با ایمپلنت را معرفی می‌کنیم.


دندان مصنوعی با ایمپلنت


جایگزینی تمام دندان‌ها: از پروتز نگهدارنده ایمپلنت استفاده کنید.


پروتز دندان نگهدارنده ایمپلنت


 


اگر اکثر یا تمام دندان‌های خود را در قوس (بالا یا پایین) از دست داده‌اید، پروتز دندان مصنوعی با ایمپلنت ممکن است بهترین گزینه شما باشد.



دندان مصنوعی نگهدارنده ایمپلنت چیست؟


پروتز یک قوس مصنوعی دندان است. روی خط لثه شما قرار می‌گیرد و ظاهر یک مجموعه کامل از دندان‌ها را به شما می‌دهد. مشکل پروتزهای سنتی این است که قابل جابجایی هستند، به این معنی که می‌توانند بلغزند، سر بخورند، بیفتند و کارهای روزانه مانند خوردن و صحبت کردن را سخت کنند.


برای رفع این مشکل، می‌توانید دندان مصنوعی خود را با ایمپلنت دندان به طور دائم ایمن کنید.


چگونه کار می کند؟


متخصصان ایمپلنت چهار ایمپلنت دندان را در امتداد قوس دندان‌های شما قرار می‌دهند. در حالی که آنها بهبود می‌یابند، پروتز فعلی شما ممکن است اصلاح شود تا بتوان آن را بدون ایجاد اختلال در روند بهبودی پوشش داد.


پس از بهبودی، یک پروتز جدید و سفارشی دریافت خواهید کرد که به ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شود. نتیجه یک پروتز دائمی و ایمن است که به صورت سفارشی طراحی شده و متناسب با زیبایی صورت شماست.


اگر از دندان مصنوعی استفاده می‌کنید، این ممکن است راه حلی برای تمام مشکلات دندان مصنوعی شما باشد. و اگر تعداد زیادی دندان از دست رفته دارید، این روش ممکن است یک گزینه عالی برای بازگرداندن لبخند و اعتماد به نفس شما باشد.

منبع خبر :